Bogate doświadczenie w formule „Projektuj-Buduj”, którego rezultatem są liczne rekomendacje partnerów biznesowych oraz kompleksowa i dobrze skrojona cenowo oferta na prace projektowe, zaowocowały rozpoczęciem współpracy z nowym klientem, firmą TorKol Sp. z o.o.
Zważając na złożoność wielobranżowej dokumentacji projektowej oraz mnogość decyzji administracyjnych niezbędnych dla realizacji zadania, w zestawieniu z terminem realizacji całości prac oraz planowanymi zamknięciami na linii kolejowej, Generalny Wykonawca powierzył nam wyjątkowo odpowiedzialne zadanie.
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych realizowany w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” opiewający na kwotę ok. 113 mln zł, obejmuje w naszym zakresie m.in.:
- 18 km – projekt modernizacji układu torowego, obejmuje geometrię, odwodnienie oraz wzmocnienie podtorza linii kolejowej
- 14 km – projekt kompleksowej wymiany sieci trakcyjnej
- 22 szt. – projekt modernizacji obiektów inżynieryjnych:
- Rozbiórka i budowa 13 przepustów kolejowych
- Rozbiórka i budowa 2 wiaduktów kolejowych
- Rozbiórka i budowa 3 mostów kolejowych
- Remont 3 wiaduktów kolejowych
- Remont mostu kolejowego
- 0,5 km – przebudowa układów drogowych
- 5 szt. – modernizacja skrzyżowań kolejowo-drogowych
- Projekt usunięcia kilkunastu kolizji w zakresie branż TT/ENE/SRK
Na życzenie Inwestora opracowaliśmy strategię pozyskania niezbędnych decyzji administracyjnych, pozwalających na realizację Wykonawcy kluczowych elementów Inwestycji, minimalizując czas niezbędnych zamknięć torowych. Maksymalne wykorzystanie przydzielonych zamknięć ograniczy koszty inwestycji i utrudnienia w funkcjonowaniu transportu kolejowego. Pozyskujemy m.in.:
- 5 pozwoleń na budowę
- 5 decyzji lokalizacyjnych
- Kilkanaście zgód wodnoprawnych
- Kilkanaście tymczasowych i stałych organizacji ruchu
- Kilkanaście uzgodnień ZUDP/KZUDP
- Liczne zgłoszenia robót
- Zezwolenia na wycinkę
Dodatkowo na życzenie Inwestora planujemy zintegrować równoległe inwestycje drogowe Miasta Oświęcim. W tym celu nawiązaliśmy kontakt z lokalnymi organami wykonawczymi samorządu terytorialnego. Sprawna koordynacja zadań pozwala ograniczyć utrudnienia w ruchu drogowym i kolejowym.
Niezwykle szybkie tempo realizacji Inwestycji jest możliwe dzięki sprawnej współpracy na linii Inwestor – Wykonawca – Projektant. Zakończenie prac planowane jest w 2023 r.