Dzięki współpracy z firmą Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. w ostatnim czasie mieliśmy okazje uczestniczyć w kilku zadaniach utrzymaniowych na liniach kolejowych. Zadania te polegają najczęściej na naprawie i regulacji toru kolejowego, wzmocnieniu podtorza, odtworzenia systemu odwodnienia lub wymianie nawierzchni przejazdowej. Prace tego typu wymagają od projektantów umiejętności bardzo szybkiego działania. Czas od otrzymania pomiarów geodezyjnych do przejazdu podbijarki wynosi często zaledwie kilka dni. Dzięki skutecznemu podejściu do projektowania oraz biegłości w wykorzystaniu najnowszego oprogramowania do projektowania układów geometrycznych toru terminy takie nie są dla naszej firmy wyzwaniem, a doświadczenie zebrane przy pracach utrzymaniowych procentuje w ramach realizowanych przez nas większych kontraktów inwestycyjnych.
Kilka z obsługiwanych przez nas zadań utrzymaniowych:
- Wzmocnienie podtorza na linii kolejowej nr 94 (Kraków Płaszów – Oświęcim), w torze nr 1, od km: 50,915 do km: 53,535; wraz z robotami dodatkowymi i obsługą Pociągu Naprawy Podtorza z maszyną wiodącą typu AHM-800R i oczyszczarką tłucznia RM80– stanowiącymi potencjał Zamawiającego; na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie
- Naprawa główna toru linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów w km od 22,250 do km 24,550 wraz z robotami towarzyszącymi
- Remont nawierzchni przejazdu kat “A” linia 106 Rzeszów Jasło km 28,885
- Naprawa bieżąca toru nr 1 w km. 0,700 – 4,925 szlak Trzebinia – Trzebinia Siersza, linii nr 114, wraz z pracami nawierzchniowymi w stacji Trzebinia Siersza oraz robotami towarzyszącymi; na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie.